gy.i.k.

  • Közösségi média!

gy.i.k.

Gyakran Ismételt kérdések (Gy.I.K.)

„A gyermekem több ételre, ételszármazékra is allergiás, ezért speciális diétát kell követnie az étkezésben.
Tudtok ehhez alkalmazkodni, vagy magam kell, hogy megoldjam az étkezését?”

Tej- és tojásmentes diétát tudunk követni, minden egyéb étkezési, allergiás problémát is igyekszünk megoldani a szülők útmutatása alapján, amely mindenképpen előzetes megbeszélést igényel!

„Az én gyermekemnek csupán a kézügyességével vannak gondok, emiatt magas lenne a diszgráfia (írászavar), diszlexia (olvasászavar), diszkalkulia (számzavar) esélye, ha most vinném iskolába. Járhatna csak azokon a napokon, amikor vizuális nevelés van?”

Vizuális nevelést (ahogy a többi öt nevelési területet is) a hét minden napján tartunk! A hetirend csupán azt mutatja meg, mely napokon mely nevelési területtel foglalkozunk kiemelten. Ahhoz, hogy gyermeke gondtalanul kezdje az iskolát, komplex fejlesztésre van szüksége, így nem tudjuk vállalni, hogy csupán heti egy „részfoglalkozással” felkészítsük őt.

„Az én gyerekem még mindig sokat alszik, reggelente későn kel. Elég, ha fél 10-re érünk be a kötött foglalkozásra?„

A reggeli érkezés kiemelten fontos része a napnak! Az érkezés és a kötött foglalkozás között egy nyugodt átmenet zajlik a reggeli ébredés és a „tanulás” között. Együtt ébredezünk, ráhangolódunk a napra, megbeszéljük a teendőket. A kötött foglalkozás a megbeszéltek kiteljesedése. Az egész folyamat eredményezi a fejlődést. Minél később érkezik a gyermek, annál kevésbé tud ráhangolódni a foglalkozásra, annál kevésbé köti le a tevékenység és idővel lemarad. Kérjük tartsátok be a reggeli érkezést (legkésőbb fél 9)!

„Nem látom a napirendben az alvást. Ez azt jelenti, hogy a gyerekeknek nincs lehetősége aludni, ha elálmosodnának?”

A csendes tevékenység alatt (13:30-14:30) van lehetősége a gyerekeknek alvásra is, amelyhez biztosítunk egy meghitt, félreeső kuckót, matraccal és csendet a többiek részéről.