bemutatkozás

  • Közösségi média!

bemutatkozás

Szabó Eszter: A kilenc évig működő Vitamini családi napközik – melyből időközben Vitamini magánóvoda lett – sikerein felbuzdulva találtuk ki, hogy felfelé bővítjük a fogadott gyerekeink életkorát, hiszen az első csemetéink időközben felcseperedtek.  Hadd részesüljenek a kis létszámú kortárscsoport előnyeiből az iskolába készülő gyerkőcök is! Kipróbált, szakképzett kollégáim azonnal lelkesen az ötlet mellé álltak. Budaörs Város Önkormányzata örömmel és készségesen fogadta a kezdeményezést, és  munkatársainak hála  imponáló gyorsasággal szerződést kötöttünk a támogatott helyekről.  Izgatottan várom az első „vitamaxis tanévet”!

„Az iskolából – életkorilag – nem lehet elkésni, jobb későn menni, mint korábban, jobb érettebben, mint éretlenül.” (Vekerdy Tamás)

A Vitamaxi egyrészt olyan gyermekek számára jött létre, akik valamilyen okból kifolyólag kicsit lemaradtak az iskolaérettségi szint elérésében, de életkoruk szerint már iskolába kéne menniük. Másrészt szüleiknek, akik felismerik ezt az élethelyzetet gyermeküknél. Szülőként nem kell megijedni, a jelenség egyáltalán nem ritka, okai többrétűek, s nem kell rögtön magunkban keresni a hibát. Okozza például az óvodák és az iskolák programjai között tátongó szakadék, az azonos életkorú gyermekek fejlődésbeli sajátosságai, eltérései és sok más külső tényező.

Célunk, hogy esélyt adjunk és megteremtsük a gyermekek számára azt a lehetőséget, hogy sikeressé válhassanak a tanulásban és nagyfokú magabiztossággal kezdhessék az iskolát!

Egy év alatt, a megfelelő, nyugodt légkör és tárgyi feltételek mellett  egyénre szabott  motivációval igyekszünk megvalósítani e célunkat.

A kötött foglalkozás időtartamának folyamatos növelésével érjük el, hogy a gyermek iskolába kerüléskor már képes legyen gond nélkül végigülni a tanórát úgy, hogy a tanítóra tudjon figyelni és ne arra, hogy egy helyben kell ülnie.

Szabálytudatát, koncentrációját és koordinációs képességeit játékokon keresztül fejlesztjük, melyekben időről időre egyre kevesebbet vesz részt a nevelő, s egyre több szerepet kap a gyermek. Ezzel többek között az önállóság terén fejlesztünk.

Fontos számunkra, hogy a gyermekeket nyugodt körülmények között, fokozatosan vezessük át az óvodáskorból az iskoláskorba, hogy a saját maguk által átélt tapasztalatokon keresztül jussanak el a kíváncsiságtól a tanulás utáni vágyig. Hogy zökkenőmentesen kezdhesse az iskolát.

„Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánzó lénnyé lehessen.” (Steiner Rudolf)