stáb, szakértőink

  • Közösségi média!

stáb, szakértőink

Szabó Éva, tanító, gyógypedagógus

Általános iskolai tanítóként kezdtem a pályámat. Tanítottam ovi-suli programban (ahol az egyik tanító óvónői képesítéssel is bírva nagycsoporttól vette át a kicsiket, és első osztályban csatlakozott mellé a másik pedagógus), illetve Zsolnai-féle Értékközvetítő és Képességfejlesztő Programban (ahol a bábozás, tánc, furulyázás, testnevelés a napi rutin része volt). Szép és tartalmas évek voltak, de folyamatos hiányérzetem volt: mégsem pontosan ez az, amit csinálni szeretnék.

Így végeztem el a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolát, és tíz nagyszerű évet töltöttem el egy speciális iskola korai fejlesztő tagozatán. Csoportban és ambuláns formában is dolgoztam a kicsikkel, többféle mozgásfejlesztő módszer alkalmazásával, komplex korai fejlesztést csinálhattam team munkában, remek kollégákkal.

Közben folyamatosan tanultam valamit, hogy jobban értsem a világ és benne a magam működését. Kíváncsiságom sokfelé vitt: tanultam Neurolingvisztikus Programozást (mert a szavak ereje nagy és a helyes kommunikáció igen sokat segíthet), grafológiát (mert írásunk annyi mindent mond rólunk), rajzelemzést (mert akikkel én dolgozom még nem írnak, de a képi megjelenítésük mégis hosszan mesél), néhány félév gyógytornászatot – amit nem fejeztem be – mert megtapasztaltam, hogy első anyanyelvünkön, a mozgáson keresztül milyen korán és hatékonyan segíthetünk.

Meggyőződésem, hogy a szakmaiság mellett az értő figyelem, egymás tisztelete és annak belátása, hogy (a zseniális Mérő Lászlóval szólva) mindenki másképp egyforma, a szilárd alapja mindennemű nevelésnek-tanításnak.

 

 
zsemle         Bada Györgyi Zsemle, tanár, nyaraltatáspedagógus

Több szakmai kitérőt követően jutottam el a gimnáziumi tanárságtól a Vitamaxi iskola-előkészítő csoporthoz. Ezzel párhuzamosan bő három évtizede foglalkozom az 5 és 15 év közötti korosztállyal.

A nevelési területek közül az anyanyelvi fejlesztés, a drámapedagógia és az ének-zene áll a legközelebb hozzám.  Autodidaktaként és szervezetten folyamatosan képzem magam: pl. “Felkészítő tanfolyam a MESEZENE program óvodai alkalmazásához”; “Tehetségfejlesztő sakk, mint oktatási eszköz”; “Mozgás és tanulás – a ritmus és a mozgás szerepe a  6-12 éves korosztály tanulási-tanítási folyamatban”.

Az alternatív pedagógiai iskolák közül a Waldorf és a Montessori elemeiből használok leginkább, saját módszereim közül pedig a szinte minden tevékenységre kiterjeszthető, kreatív fantáziajátékot, a megértő humort és a holisztikus szemléletet említem.

Úgy vélem, az (iskolai) élet sikerének záloga a kiegyensúlyozott,  kíváncsi, nyitott, terhelhető személyiség. Ilyen gyerekeket szeretnénk iskolába indítani az együtt töltött vitamaxis év végén.

kriszta            Kovács Kriszta, tanító, mozgásterapeuta

Tanítóként végeztem, 2000-től dolgoztam állami- és magánintézményben egyaránt. Két évig vittem egy iskola-előkészítő csoportot, eddigi karrierem legszebb évei voltak!

Úgy érzem, ez a korosztály áll hozzám legközelebb, ezért is örültem meg nagyon, amikor a Vitamaxi álláshirdetésére rábukkantam. A Vitamaxi családias, elfogadó és vidám légkört áraszt. Úgy érzem ez a hely nyugalmat és biztonságot nyújt egy iskolába készülő kisgyermeknek. 2005-ben elvégeztem és azóta alkalmazom az Alapozó Mozgásterápiát, ami segíti a gyerekek értelmi-, érzelmi- és mozgásfejlődését.

Külön öröm számomra, hogy a Vitamaxiban ezt a tudásomat is kamatoztathatom. Szeretem a kreativitást igénylő, logikai és mozgásos játékokat. Nagyon fontosnak tartom a nevelésben az őszinte figyelmet és a humort.

Célom, hogy vidám, nyitott és kiegyensúlyozott gyerekek kerüljenek ki a kezem közül. 

judit            
Witt Judit,
önkéntes segítő

Judit a Vitamaxi indulásakor robbant be hozzánk, és azóta oszlopos tagja Stábunknak. Munkabírása, vidámsága, gyerekszeretete, ötletessége és páratlan megoldóképessége pillanatok alatt nélkülözhetetlenné tette.

 Számára nem létezik lehetetlen: egykettőre “terülj-terülj asztalkám”-at varázsol az étkezésekhez, villámgyorsan megszereli az elromlott laminálót, szerződéseket gépel rekordidő alatt, játékokat és tornaeszközöket rendel akciósan a neten, eltűnt szemüvegeket a föld alól is előteremt. Napközben könnyedén mosolyogva idelibben, hogy simogatva vigasztaljon, odalibben, hogy ruhát igazítson, orrot fújjon, majd a mesesarokba telepszik és lágyan duruzsolva álomba meséli a fáradt lurkókat.   

Ha a Kő-hegy felé vesszük utunkat, azonnal bakancsot húz és lelkesen kirándul velünk.  Kedvenc helyét magunk között csak Wittamaxi-hegyként emlegetjük.

Szakértői hátterünk: Logopédus, fejlesztőpedagógus, pszichológus, konduktor áll rendelkezésünkre. A maximum tízenkét fős gyerekcsoport összetételéből következik,  hogy az egyes évek  során mely szakértők segítik  munkánkat. Előzetes felmérések után heti egy, vagy két alkalommal foglalkoznak majd azokkal a gyermekekkel, akiknek szükségük van rá.